Facebook
Kniha Návod na přežití pro muže
Otazniky zivota
Buh pred soudem
Ukaž mi cestu kniha

Vytisknout stránku

Pohyb

Chůze vs. nabírání na váze

V posledních letech se projevuje významný trend - lidé jsou stále méně fyzicky aktivní a současně přibývají na váze. V americkém státě Colorado se rozhodli reagovat a doporučit svým občanům denně zvýšit fyzickou aktivitu o dva tisíce kroků.

Aby zjistili základní úroveň, od které lze měřit pokrok, změřili u 1 098 obyvatel, kolik denně nachodí. Ukázalo se, že průměrný obyvatel tohoto státu, který patří k nejštíhlejším v USA, ujde denně 6 804 kroků. Jedna třetina obyvatel neušla denně ani 5 000 kroků a pouhých 16 % ušlo denně 10 000 kroků, což se považuje za cíl pro udržení dobrého zdraví. I když plných 61 % lidí žilo podle tohoto průzkumu sedavým způsobem života, pouze 3 % z nich se samo považovalo za málo aktivní.
Je zajímavé porovnat tyto výsledky s daty, které byly shromážděny u 98 Amishů žijících v jižním Ontariu. Amishové jsou známi tím, že i dnes žijí bez automobilů, televize atd. Tamní muži nachodili denně v průměru 18 425 kroků a tamní ženy 14 196 kroků, což je více než dvakrát více než průměrný obyvatel Colorada. Přidejte k tomu restaurace rychlého občerstvení a hojnost vysoce rafinovaných potravin a snadno pochopíte, proč trpí současná populace takovou epidemií obezity.

Deset tisíc každý den

Třicet minut chůze denně není špatný počin pro zdraví, ale 10 000 kroků denně je - podle vědců z University of Tennessee - ještě lepší. Výzkumníci instruovali polovinu účastníků studie, aby denně minimálně třicet minut chodili, druhé polovině pak předepsali 10 000 kroků, a to s krokoměrem.
Po měsíci se ukázalo, že skupina, která se řídila podle pedometru, věnovala fyzické aktivitě asi o 20 % více času. Průměrný občan ujde v Tennessee denně pouze asi 5 310 kroků.


E-shop
Spojení srdcí
Magazin ZaObzorem
Prameny zdravi