Facebook
Kniha Návod na přežití pro muže
Otazniky zivota
Buh pred soudem
Ukaž mi cestu kniha

Vytisknout stránku

Odpočinek

Odpočinek a přiměřený spánek mají blahodárný vliv na udržení zdraví člověka. Kvůli rychlému životnímu tempu a enormnímu stresu je velmi důležité najít si každý den chvíli na relaxaci, při níž by mohlo dojít k uvolnění svalového napětí. Odpočinek by měl být aktivní. Procházka lesem či pobyt u vody vás osvěží a pomůže vám lépe zvládat zvýšené životní tempo.

Hugh McKay, australský sociolog a autor knihy Reinventing Australia (Znovuobjevení Austrálie), říká, že pro člověka je velmi prospěšné, vyhradí-li si každý týden určitý čas na relaxaci. Během těchto chvil by se měl člověk věnovat činnosti, které mu pomohou povznést se nad každodenní rutinu. Mezi ně patří čas strávený v rodinném kruhu, procházky, meditace, pravidelné návštěvy bohoslužeb, hra na hudební nástroj apod.Dále je důležité dodržovat pravidelný spánkový režim, protože nedostatek spánku vás může připravit i o život - dopravní nehody jsou toho dokladem.

Studie ukázaly, že každý člověk potřebuje 6 až 8 hodin spánku denně. Při spánku se nervové buňky očistí od metabolických zplodin, které se v těle nahromadily během dne. Řekněte, nestalo se vám někdy, že jste šli spát otrávení, v depresi a probudili jste se po několika hodinách v daleko lepší náladě?


E-shop
Spojení srdcí
Magazin ZaObzorem
Prameny zdravi