Facebook
Kniha Návod na přežití pro muže
Otazniky zivota
Buh pred soudem
Ukaž mi cestu kniha

Vytisknout stránku

Mýta a fakta o bezmasé stravě

«Zpět

Mýta a fakta o bezmasé stravě


Mýtus: Bezmasá strava není plnohodnotná, vyvážená a zdraví prospěšná.
Fakt:

Vhodná kombinace celozrnných výrobků z obilovin, luštěnin, zeleniny, ovoce, ořechů, olejnatých semen, bylin a mléčných výrobků poskytuje člověku plnohodnotnou stravu, ve které nechybí nic, co bylidské tělo mohlo potřebovat. Rostlinná strava se vyznačuje zdaleka největší rozmanitostí chutí, vůní, tvarů, barev, složení a obsahu zdraví prospěšných látek. Je nejbohatším zdrojem vitaminů, minerálů, aktivních enzymů, aj., které jsou rozhodujícím faktorem v udržení pevného zdraví a v prevenci civilizačních nemocí.

Mýtus: Při vegetariánské stravě se netvoří dostatečné množství svalové hmoty.
Fakt:

Tvorba kvalitní svalové hmoty není závislá na konzumaci živočišných bílkovin. Je podmíněna především pravidelnou fyzickou aktivitou, metabolickým zdravím vnitřních orgánů, dostatečným přísunem kvalitních sacharidů i proteinů a dostatečným odpočinkem. Masitá strava zatěžuje vnitřní orgány rizikovýmilátkami, které se uvolňují nebo vznikají při jejím trávení. Nadbytek živočišných bílkovin oslabuje ledviny, slinivku i játra a zhoršuje kvalitu krve. Mezi vegetariány nalezneme mnoho úspěšných sportovců.

Mýtus: Vegetariánství není vhodné pro děti.
Fakt:
Naopak, pokud jsou ve stravě zastoupeny nejdůležitější zdroje živin - celozrnné obiloviny, luštěniny, zelenina, ovoce, ořechy, olejnatá semena a bylinky, kozí či ovčí jogurty nebo sýry - nemusíme se ničeho obávat. Nejčastějším součinitelem alergií a autoimunitních onemocnění u dětí jsou uzeniny,výrobky z bílé mouky - cukrovinky, bílé pečivo, sladkosti, limonády a nadbytečný příjem mléčných výrobků
z kravského mléka.


E-shop
Spojení srdcí
Magazin ZaObzorem
Prameny zdravi